Pages

Sunday, July 25, 2010

sedihnyer ati..

wahahah...rasa nk nangis sorg dlm bilik kecik nan tersorok ini..tp kang jatuh lak saham..ramai nau org kat luar..

ntah kenapa sejak 3,4 hari ni en.H xde msg aku,,kalau msg pun setakat benda2 yg die perlu jek..lastnyer "ok"..baik xyah msg..bila aku tk sms die gtu..aku pun buat deq jelah..baik lah senyap dr menambah sakit ati sendiri..
inciden yg aku ingat last day aku bercakap dengan die hari rabu..
aku mengadu gaji xmasuk lagi..tibe2 die dtg opis anta rm20 ,aku tanya duit apa ,"duit beli ubat mak semlm"
sungguh aku xberniat pun nk berkira apalagi mengukit aku guna duit aku utk beli ubat mak die,tp aku cume mengadu xde duit..sbb aku budget gaji aku patutnya masuk 2 minngu lepas..tp ntah apa jadahnya org KKLW ni die masukkn gaji aku sama ngan gaji org keje tetap...
sejak tgh hari tu,,langsung die xde nak sms ke,call jauh sekali,,aku call xpernah pun die angkat..balas sms pun lambat kdg xbalas langsung..
adakah sebb duit die jdk mcm tu,aku dpt rasakan sejak aku xberkerja die agak tertekan sbb kdg bila keluar die jek yg support then brg2 aku beli pun kdg die yg kena byr,,tp aku xpenah mintk pun,,die yg suke rela bayar tp xtau lah aku kalau die rela pakse bayarkan..
aku faham die tertekan,,tp bila die diam bole selesai ke masalahnyer..

bru 15 minit lepas die sms aku tanya,ink printer,kunun nak beli dr aku..
aku ckp amik jelah xpayah bayr bukan aku beli pun,org bg..
then die ckp die bukan mintak saje..hati aku dah mula rasa lain,
bila aku ckp esk aku bwk..die suh bwk bag pack die sekali,
bila aku ckp bag tu ada dlm kete,die kata esk jelah bg..
nampak sgt die xnak jupa aku..
then die sms lg kata lupa nak bagtau nk tukar bil hhp ke prepaid,
aku ok kan jer..
hak die..line aku pun sub bwh die,,tp bukn aku yg nak pun dulu,,die yg pandai2 bwk aku g maxis tukar tu pun aku amik plan 30..kalau ikut die suh amik yg 50..bila dah xlarat nk byr,mcm ni lah jdiknyer..
aku tau aku pakai byk,n jrg aku dpt byar,sbb dah 5 bulan aku xkeje..
td die singgah opis aku,aku bg die duit suh byr marah plak,,pelik tol..aku tau die xmintk duit aku,tp aku jugak tau tanggujwb atas kegunaan aku..
mengaum2 ketenyer kuar dr opis aku..marah lah tu kunun..herghh...tau kecik ati die jek..
kecik ati aku ni,dok 1 opis tp leh wat xnampak jek kt aku,,last2 pandai2lah aku bwk diri balik dulu,mmg xku x tunggu die pun wat per pun dah die pun wat xtau jek...lagipn aku balik sendiri..
nak nangis pun mcm buang air mata jek,tahan jelah dlm ati,
mungkin aku pentingkan diri sendiri,tp rasanya aku masih jg ati die,
xpernah pun aku xangakt fon die walau aku marah kecuali kalau aku xsempt angkat,sms die xpenah pun aku xbalas,tp die agaknya kalau lah aku kena tahan ngan perompak,aku call die xangkat2 sempat kot mati kena bunuh..huhu...
naper lah otak pakwe ku sorg ni complicated sgt...

aku akui die jrg marah,kalau die marah die diam,
xpernah pun die tinggikan suara pada aku,
marah pun suara tetap maintain romatik gtu.haha..
tp diam die tu buat aku sakit jiwa..
n buat aku rasa sedih sesedih sedihnya..

kuat ker jodoh aku dengan die..
aku dah cinta 100% kat die dah..
sanggup xpandang mamat paramedik kat opis lama aku,,sampai sangguplah aku lari..
sanggup aku blasah keje skang ni sbb die ..
sanggup aku ngadap mak die padahal aku bukn ramah nau pun..
sanggup aku kena sound ngan maksunyer.." keta pakai dah orgnyer bila nak pakai"..cehh!!!
segalanya aku sanggup dan yg pasti aku sanggup lupakan seseorg hanya kerana aku yakin en.H jauh lebih baik dan lebih sempurna dr die yg aku puja2 dulu...

pada ALLAH aku berserah..moga aku dan dia tetap bersama..huhuh...
Amin...

No comments:

Post a Comment