Pages

Friday, July 23, 2010

technition cum gardener

pagi sabtu yg mendung..
aku bersiap dengan long sleeve merah siap ada tulisan "cegah denggi" Pejabat Kesihatan
Batang Padang mekasih sebb sponsor t'shirt merah stok kena kejo lembu..hhu

aku sampai tgk staff aku yg chubby dok membawa kawan2nyer melepak,
aku masuk mcm aku lak staff die ..haram ditegurnyer..
kawan die pun ala2 sengal ..

lantak ko lah labu..

aku on pc,on ym.tgk email sat..ermm..
tgk tinkap ,,ok lah xpanas,..

misi bermula..
kat umah pun aku xpenah buat keje gni sekali dah jdk technition kena buat rupanyer...
nasib lah ...

rumput dlm pasu lebih subur dari pokok bunga yg mcm segan2 menumpang..
ceh dah la byk siap berakar tunjang plak ko kat dalam ni..jenuh lah aku dok ngorek
baru aku insaf mcm ni lah dulu abah bekerja,,huhu
akhirnya selepas dekat sejam 1/2 aku dok perhodi (bahas perak ejaan salah kot) 6 pasu bunga bunga kertas ngan poko apa jadah ntah berduri,cis..akhirnya dengan jayanya pasu tersebut nampak semula seperti pasu bunga dan bukan pasu rumput..

boleh jek c chubby ni wat tengin jek..aku dok wat keje sorg2,terkenkang2 angkat pasu bunga..die aku mintk penyapu pun main sandar dekat tepi dinding jek..
mmg sayang lemak tol c chubby..
mcm aku plak staff die..woi aku bos ko lah..sengal..(maki dlm hati jelah,,xkuasa nk bising)

mcm sial jek 2 taun ko duduk mmg ternak lemak gamaknyer,,pasu bunga pecah pun leh biar jek...

pastu satau hal aku xpaham pempuan chubby ni,maybe sbb die kenal sumer org kg cni so dia agak aku ni xpayah lah dibagtau hatta yg call tu org kementerian..
mcm insiden sebentar td..waktu aku dok tengah terbongkok2 dok cabut rumput adalah 1 motor masuk pakcik tu dtg coz die dpt surat suh angkut brg2 yg dieorg tumpangkan kt opis aku,yg pakcik ni pun sah ingt aku tukang kebun gamaknya..
aku ada dgr2 suara pakcik tu tp malas nk fokus apa die ckp,,kalau btl die cr aku ,,aku dok terbongkok2 kt depan gate tu xkan xnampak kot,,yg c chuuby ni pun haram lah nk panggi aku bgtau apa kejadahnya masalah pakcik tu..
yerlah dia bos aku,aku kn tukang kebun..

dah dekat sejam pakcik tu balik baru die nk ckp kt aku.."kak ada bg surat kt jkkk ker?"
aku hekk surat per? soklan come back lah dah tentu2 aku blur..
" surat kata nk pindah barang ari ni"
aku pun xtau nk kata apa " ohh..ok"
dlm hati terasa gak..ko bos ke aku bos.
dia palk pandai2 kata xde org nak angkat barang sbb budak2 g lawan futsal..

moral org yg tau kedudukan die rasanya die akan pangi n inform aku..lain lah kalau aku mmg xde di sekitar tempat kejadian..
aku pun penah gak jd kuli tp bila bos aku xde kat opis pun aku leh call kalau ada apa2 hal yg membabitkan kerja n yg pastinya aku ada ketua even benda2 kecik ketua kena lah tau dulu..
aku kalau lepas ni bos aku plak bising2 aku jwb "ntah saya xtau pun" boleh dak agak2 jwb gtu..
purak2 xtau pun bgus ni..

ermm....

malas lah aku nk amik pic ..nntil2ah bila aku dah update sumer kawasn bru aku amik pic..huhuhu

2 comments: