Pages

Tuesday, July 6, 2010

tak pandai kah aku membalas cinta...



pagi ni mood aku spoil gara2 seorang mak nenek yg xpasal sound mcm aku xpandai wat keje..
mmg aku aku akui aku xtau apa sebetulnya tugas2 aku,,sbb aku xbole buat keputusan sendiri kena gak tunggu meeting 12hb ni..
pasal 12hb ni lah mak nenek tu membebel pd aku disaksikan en.H dan seorg lagi staff kemas aka dak sengal.
aku tanya pasal senarai nama yg nak hadir 12hb ni,,sekali die leh jwb panjang berjelar2.

" u lah yg kena buat surat tu,senarai edaran tu mmg keje u."
aku : yer,saya nk buat hari tu kak nor kata opis yg akan buat.
mak nenek : ehh xde2(siap sig tangan) tu keje u,nor xde kena mengena..
aku : xperlah nnti saya buat.surat dr KKLW tu pun xsampai lagi.
mak nenek : hah mmg u kena buat tu keje u,nor xde kene mengena dgn MID.

aku :(dah tu yg Penyelia 3p aka en.H aku tu n ko pun mak nenek apa kedadahnye xde kene mengena,mak nenek aka bendahari MID)
yerlah nnti saya buat n saya edar yer
mak nenek : aa'aah mmg u kena buat..tu tugas u sebagai pengurus..
(kurus lah aku cam gini)
aku : ok2 (sambil pegang tombol pintu n terus aku blah g bus stand)

dlam bas dpt sms : "surat jemputan tu nnti abg emailkn dekat ayg,nnti tgk email"

of course lah aku akn tgk email..hergh tibe blood presure aku naik sedangkan suhu kol 9.10pg yg matahri pun segan2 nak kuar trus jdk 120/180 kot..huhu kalau g kinik sure admit masuk wad...
td diam mcm pekak jek tinger,,sikit pun xde nk mencelah..aku tau lah aku salah 2 hari lepas,,tp nk suh aku pujuk cam ner lg.cium laju2 ker sepak laju2..
rasa mcm nk sepak laju2 jek..

masuk opis aku pun mengelupur bukak email, adalah menatang nyer..mcm susah sgt nk bg aku depan2 kt opis td,tibe aku rasa kecik ati sgt2,,aku tau aku salah..tp xyah lah buat mcm aku xpenah ujud dlm hidup ko org tua H oiiiiiiiiiiiii.

lg kecik ati aku ,,bila tgk shotout ym die,

CINTA harus ditujukan pada yang paling layak menerimanya.
Diberikan pada yang pandai membalas CINTA

apa maksud die buat shouout nak bg kt sapa..
haruskah aku buat xtau,,buat tengin kt org perak,buat deq kata org johor,ignore kata mat saleh,
ikut ati biar jek.. tp lg lah die ckp aku mmg bodo xbals cinta die..

erhghhh...xcukup bijak ker aku menerima die mengenepikan yg lain..
kdg2 aku rasa pilihan aku die lah yg terakhir,n terbaik mengantikn tempt seseorg yg terlalu aku syg sampai aku xsanggup menbayangkan die xde walau hanya dlm mimpi.
xukup cerdik ker aku membalas cinta bila aku tolak risik2 sebgal anak jiran aku.
xcukup bernas ker otak aku membalas cintanya menjadi telingan dgr suka dan duka die selama ni.

mungkin aku xpandai menilai cinta,sbb aku selalu mendpat cinta yang salah..
mungkin aku xlayak diberikan cinta sbb die bole menyintai org lain selain aku..

aku mmg xpandai dr dulu,blajar mcm mana pun xpernah ada yg puji aku pandainyer,,bijaknyer..

dan mungkin juga aku xpandai menjadi kekasih yg layak diberi cinta...

No comments:

Post a Comment