Pages

Wednesday, January 5, 2011

aku benci die...

for the 4 days .. still the same..

hari pertama di hari lahir ...aku terperosok dok ngadap mesin jait..
sambil melayan kekacau jiwa...
akhirnya terhambur jugak ayat-ayat bisa setelah hampir 4 taun aku tidak begitu..
spoil mood aku mmg lah kalo dah dr pg bad mood..dah lah 1 mlm xtdo menunggu sesuatu yg yang merugikan..
hari yg sama 4 kali aku bersuara dgn ayat-ayat yg aku sendiri tidak tergamak mengucapkannya tp kenapa die tetap jugak xsedar2 diri...
sama sebijik mcm aku ckp dgn tunggul kayu reput yang tunggu masa jer nak dihumban..
mood aku mmg out ...
sesuatu yang aku tunggu juga xkunjung2 datang,, reda hati yang aku harap langsung xkunjung,...
yer...di hari lahir ...
sepatutnya aku sgt gembira kan..meraikan hari bertambanya usia..
sepatunya aku lebih matang mungkin memupuk sabar dalam diri...

tapi semua xmampu aku kawal dgn emosi yang meruntun2 untuk dilepaskan..
berlalu lg malam aku dgn air mata yang xmampu aku tahan..
ketenangan jiwa aku hilang .......
sejak die pergi 4 taun dulu cukup aman rasanya jiwa aku.
bukan sebb sesuatu yang xkunjung tiba buat aku beremosi ..tetapi kenapa die dtg sebelum aku sempat meraikan 2 januari..
kenapa die dtg ambik balik ketenangan jiwa aku..hatta mak dan abah ...
sesuatu juga makin menjauh..
bukan aku sengaja ..tp sesutu juga xmampu menyelam rasa hati aku...

hari ketiga...emosi yg cuba aku tahan ,,
xmampu lagi aku redakan...
tunggul kayu mati akhirnya aku ketuk2 dan kupijak2 ..rupanya die buka tunggul kayu tp bangkai bernyawa yang bawak bau busuk dlm rumah aku selama ni....
bau busuknya sampai kerumah jiran2..
mungkin sampai sekampung berbau
lantak lah ..
aku still jugak belum puas sbb org2 yang dah tercium busuk pun masih xmenutup hidung...masih mencri2 c busuk bangkai...

yer ..aku lah yang malang..dah berbau bangkai masih nak disimpan..
kemana lah aku nak lari..
lari dr bau bangkai yang baut jiwa aku kacau selama ni...

aku benci..benci dgn rasa ni.
aku benci..benci kenapa die mesti hadir lg
aku benci..benci darah kotornya itu sama dgn darah aku...
aku benci..benci kerana die aku berdosa lagi...
sungguh aku benci...
sampai mati aku benci die..
benci yang amat2 sgt....
aku benci die hadir di hari aku makin dewasa...
aku benci die masih lg mau meragut usia aku..

biarlah dosa ini aku tanggung tp untuk memafkan die tidak sekali2 ..sbb die xpernah sedar diri,xpernah kenang budi ,terpernah insaf walau sekali, xpernah pun die piki pasal org lain, xpernah pun die cuba bersihkan hati hitamnya..

Ya ALLAH Kau ampunilah aku kerana menbenci nya...
Ya ALLAH Kau kembalikan lah ketenangan jiwa yang Kau berikan dulu..
Ya ALLAH Kau jauhkan die dr hidupku lagi..sejauh jauhnya....
Ya ALLAH kembalikanlah "sesuatu" itu...


1 comment: