Pages

Friday, January 8, 2010

i'm getting older...huhuhuh

ngeheee...
ari ni 09.01.10 dah 27 tahun 7 hari 13 jam dan 25 minit..usia aku..huhuhu tua lak rasanyer...
tahun ni sama jek mcm taun yg sudah2 ..bezanyer taun ni..aku xlah terlalau sedih memikirkan diri yg sendirian.,..huhuh tidak berteman..sekurang-kurangnyer xdelah rasa tensen org dok bertanya bila kah hendak berkahwin ...ermm
soklan yg telalu biasa tp sesungguhnyer akan mengguris rasa sesiapa jek yg solo molo..single minggle ..ermm..

dulu time sekolah-sekolah aku xdelah teruja sgt atau terlalu menggedik mengorat anak teruna org tau menraik perhatian jejaka2 ,,hee selebihnya aku hanya dengan dunia aku..pergi sekolah balik rumah ..mandi,makan,then keluar balik ke library..tu pun xdelah everyday muka aku jkt library tu..selebihnyer atas katil jekkk..

maka ..aku kurang bergaul dgn anak teruna org dan jejaka2 walaupun anak jiran sebelah rumah..betapa aku bahgaia dgn dunia ku itu..

tp bila masuk kolej jupa lebih ramai manusia dgn berbgai karenahnya..aku pun mula lah bukak langkah..hee bukn nk bersilat tp bukak langkah masuk ke suasana yg baru..mula kenal lelaki selain abah,along,abg, n adik lelaki ku yg berdua itu..:-D

aku mula kenal cinta dan dcinta..tp bak kata org kalu time sekolah org kata cinta monyet ,,kt kolej senoir skit dinamakan cinta org utan maybe.... mmg sungguh org utan bercinta..mmg xkekal sepertti adanya c cinta monyet..

tamat blaja dan bekerja aku kenal lebih ramai lg org..skop n persepsi yg lebih luas..dan sedikit konfiden.....
kunun2 akan ada jodohh..hahah...dan akhirnya aku menolak lamaran secara xsengaja diusia 23 tahun dan berapa bulan dan lupa ..penolakan yang xsengaja akhirnya membuktikan bahwasanyer die bukan untukku..dan aku bukan tulang rusuknyer...

bermulalah episod CARI JODOH..hahah..bukan mencari tp cube mmberi dan menerima...
tp alangkah sukar mencari yg sebaya ..tika usia dah mencecah agak muda bg aku tp mungkin agak lewat pd maksu..sbb die sibuk tanya bila nak kawen time umur aku 24 tahun...hee..tua kot..
sedang tika itu ramai gaklah mmber sekolah yg dok kawen n timang anak..huhuu.. dan aku masih sibuk terkapai2 mencri dan menstabilkn ekonomi..

di usia 25 tahun..aku masih sendiri..menjalani semula hidup dialam persekolahan dgn berstatus pekerja pejabat yang keluar rumah sama waktu dgn pelajar sekolah..dan pulangnyer sekitar jam 5 sama waktu dengan tutupnya library awam.... dan sesampai dirumah..aku mandi,makan ,solat dan sebgainyer..langsung tidak bersosial..huhu...kata mak aku BAGUS!!! tp mungkin ibunda terlupa bahawa anaknyer dah berusia...heee ..
aku makin gusar dan fening2 unta..bila makin ramai manusia yg sibuk bertanya ..baik dirumah kenduri kendara,di opis,di pasau malam,di kedai buku..hah dimana-mana jelah..
soklan " ko bila lg"...hee aku pun tanya balik "bila apa?" dan si penanya naik geram...manakan tidak dah mcm come back question..hahha

bila genap 26 tahun..aku semakin risau bila ada yg mula bertanya.. bertanya ap..bukn lg soklan "bila nak kawen" tp soklan untuk mak aku "dah ada org ke yg tu"...ngehehehehe..
mak cik depan rumah pun dah bertanya tp die mungkin xsedar atau xtau mungkin ..aku dah 26 tahun dan anak terunannyer masih 23 tahun...heheehe

di awal 27 tahun dah ada jugak yg beria-ria menyangka aku akan ke arah alam yg baru...hanya semata-mata cadar baru yg aku beli...heheheheh...wahai along dan angah..jgnlah risau sampai masa adik mu ini kawen jua..sibuk jek nk tau aku kwn ngan sapa...
doakan aku akan naik juga ke jinjng pelamin..walau bukan diusia ini..sbb aku masih byk lh benda yg hendak dicri dan dipenuhi...

AMIN... moga yg ini akan berkekalan..

No comments:

Post a Comment